Bioteka

Citrosept copy

Vienas lauke ne karys

bioflavanoidai

„Gryniausio kraujo kariniai žirgai kaunasi ne prasčiau už savo šeimininkus: kandžiojasi, spardosi ir prireikus moka pasisukti taip, kad raiteliui būtų lengviau nukauti priešininką kalaviju."C.S.Lewis „Žirgas ir jo berniukas"

Šaltuoju metu laiku iš vaistinių lentynų yra graibstomi preparatai su vitaminu C. Nuo ankstyvos vaikystės mums žinomas šio „saulės vitamino" poveikis sveikatai ir imunitetui. Tačiau mažai kas susimąsto, jog vitaminas C netektų pusės savo galios, jeigu stiprūs draugystės ryšiai jo nesietų su augaliniais junginiais – bioflavonoidais. Juos siejantys ryšiai primena ištikimo žirgo ir raitelio draugystę – vienas be kito šie drąsuoliai nenugalėtų mus puolančių virusų ir bakterijų.

Ką mes žinome apie narsiuosius bioflavonoidus?

Daugeliui bioflavonoidų pavadinimas, tikriausiai, nieko nepasakys. O juk gamtoje jų skaičiuojama iki 5000 įvairių rūšių! Flavonoidus sintetina tik augalai, gyvūnijos pasaulyje jų nerastume. Todėl didelė dalis gyvūnų, kaip ir žmogus, jų privalo gauti iš išorės. Šiandien dažnai girdime apie antioksidantų, kovojančių su laisvaisiais radikalais, naudą. Tačiau mažai kas žino, jog be bioflavonoidų pagalbos šie nesugebėtų atlikti savo darbo. Bioflavonoidai kaip ištikimiausi draugai, atskuba į pagalbą antioksidantams ir juos palaiko. Bioflavonoidai padeda įsisavinti vitaminą C, todėl kartais net yra vadinami vitaminu C2. Taigi, akivaizdu, jog be šių atkaklių karių mūsų organizmui tektų žymiai labiau pasistengti, siekiant atitolinti senėjimą ir nugalėti ligas.

Kas yra svarbu – bioflavonoidų neįmanoma padauginti, kadangi jų perteklius yra visiškai nekenksmingas ir pasišalina iš organizmo kartu su šlapimu ir prakaitu. Koks gi jų stebuklingasis poveikis ir kuriuose augaluose jų koncentracija didžiausia?

Be jau minėtos antioksidacinės galios ir organizmo ląstelių apsaugos, bioflavonoidai turi teigiamą poveikį kepenų veiklai, neutralizuoja toksinus ir slopina piktybinių navikų augimą. Garsusis bioflavonoidas rutinas stiprina kraujagyslių sieneles bei užkerta kelią alergijų atsiradimui. Norite turėti elastingą ir gražią odą, kuri ypač nukenčia nuo žiemos šalčių ir sauso patalpų oro? Privalote suvartoti iki 200-500 mg bioflavonoidų per dieną. Jie užtikrins kapiliarų elastingumą ir sveiką odos išvaizdą, be to, neleis susidaryti trombams bei sumažins cholesterolio kiekį kraujyje.

Geriausiai bioflavonoidus organizmas pasisavina iš maisto produktų. Praturtinkite savo racioną citrusiniais vaisiais (būtina valgyti baltąsias žievelės dalis), žaliąja arbata, tamsiomis vynuogėmis ir razinomis, grikiais, pomidorais, erškėtuogėmis (tinka ir jų arbata). Vasarą mes užtikrintai suvalgome reikiamą bioflavonoidų kiekį, kadangi jų gausu uogose – mėlynėse, vyšniose, žemuogėse, slyvose ir trešnėse. Šaltuoju metų laiku, o ypač, siaučiant gripo epidemijai, verta susimąstyti ir apie maisto papildus, turinčius savo sudėtyje ne tik vitamino C, bet ir bioflavonoidų. Apsiginklavę, lengviau išgyvensite virusų atakas ir išliksite žvalūs bei darbingi.

You are here