Bioteka

Šalin nuovargį! Atraskite ruduosius jūros dumblius

kelp2

Didieji rudadumbliai kaip vijokliai yra apraizgę skaidrias Vakarų Norvegijos pakrantes. Iš vandens ištrauktas kavdratinis metras jūros dumblių sveria net 40 kg! Ir tik keletas smiltelių per dieną šių jūros gigantų aprūpina organizmą būtinaisiais mikroelementais, o ypač – jodu. Šalin kasdienį nuovargį, nerimą ir mieguistumą! Tai lengva išspręsti – tereikia nuolat vartoti maisto produktus, praturtintus jodu. Skelbiame gerą žinią – „Bioteka" savo asortimente jau turi Žaliojo pakelio norvegiškuosius jūros dumblius, pasižyminčius ne tik jodo gausa.

Didžųjų rudadumblių vardas – Ascophyllum nodosum. Šios jūržolės yra plačiai paplitusios šiaurinėse Atlanto vandenyno pakrantėsė ir auga palei rytinę JAV pakrantę, o Europoje – nuo Portugalijos iki Norvegijos Šiaurės. Paprastai šiuos dumblius galima aptikti atokesnėse pakrančių zonose, kadangi jie mėgsta švarų vandenį. Rudadumblis puikiai moka paversti būtinąsias mineralines medžiagas, paimdamas jas iš jį supančių jūrų, į žmogaus organizmui priimtiną virškinamą formą, taigi labai svarbu žinoti, jog Jūsų vartojami jūros dumbliai yra iš neužterštų jūrų. Žaliasis pakelis siūlo ruduosius jūros dumblius iš skaidrių Norvegijos pakrančių.

Ascophyllum nodosum pagrindinės veikliosios medžiagos yra fukoidanai – angliavandeniai, kuriuose gausu sieros junginių ir L-fukozės, ir florotaninai – tik jūros dumbliams būdingi polifenoliai. Pastarųjų sudėtyje yra net iki 18%, o tai yra labai daug, lyginant su kitų rūšių jūros dumbliais. Florotaninai yra stiprūs antioksidantai, kurių net ir nedidelis kiekis gali padėti ląsteles apsaugoti nuo oksidacinio streso ir jo sukeltos žalos, pvz. gali sulėtinti priešlaikinio senėjimo procesus.

Mokslinis tyrimas, kurio metu tiriamieji valgė kvietinę duoną, prisotintą Ascophyllum nodosum miltelių (4,6 g dumblių 100 g duonos), parodė, jog šių dumblių vartojimas gali apčiuopiamai paveikti veiklą enzimų, atsakingų už angliavandenių pasisavinimą iš maisto. Tokio tyrimo rezultatuose atsispindėjo faktas, jog jūros dumblių gausus maistas dienos bėgyje sumažina krakmolo ir kilokalorijų pasisavinimą. Be to, pastebėta, jog rudadumbliai gali kovoti su trombozėmis, mažinti kraujo krešumą ir taip gerinti širdies darbą.

Norvegijos dumblių sudėtyje yra aktyviųjų medžiagų, pasižyminčių stipriomis priešuždegininėmis ir imunitetą stiprinančiomis savybėmis. Jūros dumbliai yra laikomi vienu geriausių natūralių jodo šaltinių. Be jodo, kuris yra svarbus teisingoms liaukų funkcijoms, dumbliuose yra gausu geležies, natrio, fosforo ir kalcio, taip pat magnio, kalio ir mikrolementų. Jie lengvai virškinami: augalinės maistinės megžiagos, tokios kaip dumbliuose esantis jodas, yra kur kas lengviau pasisavinamos organizmo, lyginant su sintetinėmis jodo formomis. Mūsų organizmui jodas reikalingas tam, kad būtų palaikoma sveika skydliaukė. Dumbliuose esantys natūralūs geležies junginiai yra puikus augalinės kilmės geležies šaltinis. Be to, kartu esantis vitaminas C pagerina organizmo geležies įsisavinimą.

Vartojimo saugumo informacija: pasikonsultuokite su savo gydytoju, prieš vartodami jūros dumblius, jei jums yra diagnozuotų skydliaukės sutrikimų, turite opų, sergate tulžies pūslės akmenlige, maitinate krūtimi, esate nėščia ar planuojate nėštumą.

Vartojimas: berkite žiuspnelį (0,05 g) į gėrimus ar paruoštą maistą. Naudokite kaip druskos pakaitalą salotų užpilams. Barstykite ant žuvies, daržovių, pupelių ar įmaišykite į pomidorų sultis. Berkite į miltus, kuriuose apvoliosite žuvį, ar bet kokią kitą tešlą. Gardinkite skrudintas daržoves, kad pagerintumėte jų skonį. Maišykite su nesūdytu sviestu ir gaminkite skaniausias užtepėles ant duonos ar padažus makaronams.

 

You are here